12 Aralık 2007 Çarşamba

HKPCG - 14: Arkeoloji Müzesi

Arkeoloji Müzesi gezimizde epey kalabalıktık diyeceğim ama diyemiyorum. Mine’nin müzeyi iyi tanıyan bir arkadaşı kendi arkadaşlarına rehberlik yaparken biz de o gruba kaynak yaptık, onlarla birlikte gezdik. Volkan, Nesrin, Mine, ben, annem ve babam müzenin altından girdik üstünden çıktık. Daha önce Arkeoloji Müzesi’ne gelmeyenler varsa, buraya ilk kez geldiklerinde görecekler ki bu müze pek çoğu gibi bir günde gezilemiyor. Benim buraya kaçıncı gelişim, hala her şeyi görmedim. Hoş gördüklerim içinde bile fark etmediğim ayrıntılar ve yeni şeylerle karşılaşıyorum. Araya zaman girdiğinde ise yeni bir ben olarak farklı gözle, farklı bakışla yepyeni şeyler görüyorum.

Nasıl olsa bir daha geldiğimde hem hiç görmediklerime bakar, hem de öncekileri yeni gözle incelerim düşüncesiyle olsa gerek bir süre sonra gruptan koptum. Fotoğraf çekme eylemi ağır bastı. Nesrin’e de aynı şey oldu. Mine desen, zaten burada çalışıyor, arada odasını kolaçan etmeye gittiğinden bir görünüyor, bir kayboluyordu. Aramızda en fazla rehberlik hizmeti alan Volkan’dı, diğer gruptan hiç kopmadı.

Geçici sergileri es geçmedik. Hem boncuk sergisi, hem de Marmaray kazılarından çıkanlar sergisini gezdik. Bana göre ikinci sergi düzenleme olarak birincisinden daha iyi idi.

Sonra ne mi yaptık, buralara gelmişken Sultanahmet Köftecisine uğradık. Her zamanki gibi çok kalabalıktı.

Arkeolog, ressam ve müzeci Osman Hamdi Bey’in en önemli eserlerinden biri olan İstanbul Arkeoloji Müzelerine ya Gülhane Parkı’nın girişinden tabelaları sağ koldan takip ederek ya da üst taraftan, Sultanahmet’te Topkapı Sarayı'na girmeden Darphane binasının sağından aşağı inerek ulaşabilirsiniz.

İstanbul Arkeoloji Müzeleri - Adres: Osman Hamdi Bey Yokuşu Sokak, Gülhane/İSTANBUL Tel: 0212 520 77 40

3 yorum:

Nihal Dinç dedi ki...

Merhaba,

ben Nihal Dinç (Pazar gunku rehberlik yapamayan rehberiniz:-)),

aslında hiç de sizi kendi arkadaşlarımdan ayrı bir grup olarak düşünmedim ya da görmedim. Mine'yi çok severim. Onun arkadaşları benim de arkadaşlarımdır..Zaten onların da hepsi birbirini tanımıyordu. Ortak paydaları bendim.
Müze çok büyük. Süre kısıtlıydı. Biraz bu yüzden hızlı gittim sanırım. Bir de söz verdim diye o gün yaptık ama ben de oldukça yoğun bir dönemdeyim. Uykusuzdum. Pazar gecesi de geç saatlere kadar ödev yaptım eve dönünce. Size uygun bir tarihte geziyi daha yavaş tempoda ve erken başlayıp bitirmeye zorlanmadan tekrarlayabiliriz. Kendimi affettirebilirim o zaman umarım. Bu arada Çinili Hamam a gitmenize sevindim. Ben de çok severim orayı ve sık giderim. Mine'yi kandıramadım bir tek. Hijyen, mijyen diyor:-)

sevgiler
Nihal Dinç

ŞGG dedi ki...

Merhaba Nihal Hanım,

Şunu itiraf edeyim ki Arkeoloji Müzeleri'ni hiç bu kadar bilgilenerek gezmemiştim. Ben Tarih mezunuyum ama arkeoloji ve müzecilik ayrı uzmanlık dalları olduğundan, bu müze konusunda bilgim çok sınırlı. Rehberliğinizden hepimiz çok memnun kaldık. Tekrar teşekkür ederiz. Öte yandan blog'ta dediğim gibi "nasıl olsa yine buraya geleceğiz" düşüncesiyle ve aileme refakat etmek için gruptan koptum. O gün özellikle annemin biraz rahatsızdı, onları arada dinlendirmek gerekti. Başka bir zaman müzeyi ve diğer rehberlik yaptığınız yerleri birlikte gezme şansımız olursa, çok sevinirim.
Sevgilerimle..
Şule

Tijen dedi ki...

Harika bir fikir! Çok çok sevindim. Oralarda değilim ama kimbilir, belki bir gün ben de gelirim. Ama hiç değilse şimdilik linklere eklerim. (Ben Şule'yi nereden tanıyorum diye düşünüyorum, resimler öyle tanıdık ki...)